7.9.15

Mini recensies #1

Mini Recensies #1 - thestoryhour.nl

Soms lees ik boeken waar ik gewoon niet zo heel veel over te vertellen heb, maar wat ik toch graag met jullie wil delen. Daarom koos ik ervoor om een aantal mini recensies te schrijven en samen te voegen in deze blogpost.

The Devil You Know door Trish Doller
Uitgever: Bloomsbury USA Childrens- Juni 2015
Genre: YA/NA
Aantal pagina's: 256
Uitgave: Ebook
Serie: Nee

'A road trip fling turns terrifying in this contemporary story that will keep readers on the edge of their seats.' (goodreads)

Dit boek las ik in één dag uit. Het gaat over Cadie die haar leven zoals het nu is een beetje zat is en graag iets nieuws wil. Ze besluit met twee jongens die ze net ontmoet heeft op een roadtrip te gaan. Vanaf het begin is het al duidelijk dat er iets speelt, maar het is niet helemaal zeker wat. De chemie tussen de karakters was erg goed en realistisch. Het roadtrip aspect was leuk. Het kamperen, een kampvuur en alle andere dingen die er bij komen kijken geven een leuke sfeer. Dit boek leest lekker snel en makkelijk. Tot het einde bleef ik raden wat er precies gaande was, al had ik wel een vermoede. Ondanks dat het grootste deel van het verhaal heel realistisch overkwam, vond ik het einde een beetje vergezocht. Een fijn boek met leuke karakters en een leuk mysterie aspect. Niet meteen een van mijn favoriete boeken maar een fijn boek voor tussendoor. Cijfer: 7.5/10

Murder on the Orient Express door Agatha Christie
Uitgever: HarperCollins Publishers - Juni 2007 (Orgineel 1934)
Genre: Mysterie
Aantal pagina's: 347
Uitgave: Paperback
Serie: Hercule Poirot #10

'Poirot must find the killer amongst a dozen of the dead man's enemies, before the murderer decides to strike again' (goodreads)

Ik heb enorm genoten van dit boek. Het was mijn eerste Agatha Christie en ondanks dat het deel tien is in de Hercule Poirot serie, kun je deze boeken gemakkelijk los van elkaar lezen. Een van mijn favoriete genres is mysterie en dan is Agatha Christie natuurlijk een perfecte auteur om wat van te lezen. Ze wordt ook wel de 'queen of crime' genoemd, en daar ben ik het volledig mee eens. In dit boek wordt er een moord gepleegd in de trein en gaat Poirot op zoek naar de dader. Als lezer probeer je zoveel mogelijk clous te vinden en er zelf achter te komen wie de dader is, een van de dingen die zo leuk zijn aan deze boeken. Ik was goed op weg, maar toch was het einde nog een verrassing voor mij. Een fijn boek en een echte aanrader voor iedereen die van mysterie houd. Cijfer: 9.5/10

To All the Boys I've Loved Before door Jenny Han
Uitgever: Simon & Schuster Books - April 2014
Genre: YA
Aantal pagina's: 288
Uitgave: Ebook

Serie: To All the Boys I've Loved Before #1

'As she learns to deal with her past loves face to face, Lara Jean discovers that something good may come out of these letters after all.' (goodreads)

Dit boek gaat over Lara Jean die elke keer dat ze verliefd is een brief schrijft aan de jongen in kwestie. Daarin zet ze al haar gevoelen en vervolgens bewaard ze deze brieven in een doos in plaats van dat ze de brieven opstuurt. Tot dat op een dag de doos leeg is en alle brieven verstuurd zijn...
Ik vond het een leuk verhaal wat zich afspeelt rondom vriendschap, liefde en familie. Met name het familie aspect vond ik erg goed geschreven en maakte het boek zo leuk. Lara Jean kan soms wat jong klinken en dat vond ik soms wat irritant worden, maar dat was dan het enige wat mij stoorde aan dit boek. Het verhaal leest snel en makkelijk en is gewoon een goed 'feel good' boek. Cijfer: 7.5/10

Ripper door Isabel Allende
Uitgever: Fourth Estate - December 2013
Genre: Mysterie
Aantal pagina's: 496
Uitgave: Paperback
Serie: Nee

'A gripping thriller from the bestselling Isabel Allende.' (goodreads)

Het duurde een tijdje voordat ik echt in het verhaal zat. Allande is namelijk een verhalenverteller en dit doet ze dan ook uitgebreid. Je leest het verhaal vanuit het perspectief van een heel aantal mensen en je krijgt veel achtergrond informatie. Ik had meer thriller/mysterie veracht na het lezen van de achterflap maar dit boek heeft niet de snelheid van een thriller die ik normaal lees. Niet alle verhaallijnen waren even interessant en hier en daar iets te langzaam naar mijn smaak, maar met name de verhaallijn rondom het ripper spel maakte dat ik toch doorlas. Richting het einde werd het verhaal steeds spannender en las het een stuk sneller. Ook was het einde voor mij nog een verrassing, wat ik altijd erg sterk vind. Ondanks dat dit boek niet helemaal was wat ik er van verwacht had ben ik toch erg tevreden over dit boek! Cijfer: 8/10

Geen opmerkingen: